Ahad, 7 Oktober 2012

From reality to film....


Saya mahu bercerita mengenai penjenayah terkenal..tapi tak semua. ada filem yang menampilkan watak penjenayah yang terkenal seperti Al Capone dan John Dillinger..


Beberapa tahun lepas saya menonton sebuah filem gangster (The Untouchable) kt Astro, rasanya filem tahun 1983…filem lakonan Kevin Costner,Sean Connery,dan Andy Garcia…kalau ikutkan x berapa minat sgt cerita mcm ni..tp sebenarnya agak menarik….bukan filem ini sahaja yang ditayangkan,ada lagi satu filem gangster,lakonan Andy Garcia,’Thing To Do In Denver When You’re Dead. Cerita ni dah lama. Skarang ni banyak filem gangster yang saya x tengok termasuk Internal Affairs, Ocean Eleven,The Godfather….maybe ceritanya x berapa menarik minat sangat…
Dalam filem The Untouchable, watak jahat dipegang al Pacino sebagai Al Capone. Ada juga sejarahnya.. latest ada satu filem memperkenalkan seorang lagi samseng zaman dulu(tak ingt tahun bila) iaitu ‘Public Enemies’. Mula2 saya tak berapa tau sangat kenapa diberi tajuk sebegitu, rupanya,file mini menceritakan tentang sekumpulan gangster yang merompak,melakukan jenayah. Dalam filem ‘Public Enemies’ watak ketua samseng dipegang oleh Johny Depp(John Dillinger). Pada mulanya saya hanya beranggapan ia cuma sebuah filem yang direka. Tetapi saya terbaca satu artikel mengenai John Dillinger dalam akhbar. John Dillinger merupakan individu yang terkenal dengan jenayah rompakan selain Al Capone. Kalau orang lain tengok filem tu mesti agak bosan…heee…





Bercakap mengenai Johnny Depp, kalau dia memegang watak jahat mesti hansome,tp kalau watak baik, macam-macam jenis make up kt muka sampai dah x kenal dah..heeee..

Wassalam…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan